Skip to main content

N.A.G. Cluj (II)

 Studenții au vizitat și documentat expozițiile deschise cu ocazia Nopții Albe a Galeriilor - Cluj, 2021. Aici sunt impresiile lor!

Titlu: I Need to Watch Things Die (From a Good, Safe Distance)
Artiști: Cristian Rusu
Locație: Matca Artspace
Pro:
  • Spațiul a fost pictat (de artist însuși): nu numai că astfel roșul rămâne culoarea principală, dar acesta reușește să introducă privitorul în interiorul picturilor sale, într-un spațiu încărcat de suferință, decadență și (metaforic vorbind) de mirosul teribil al morții.
  • Un detaliu minuscul dar semnificativ sunt petele de vopsea roșie lăsate pe jos, care îţi oferă senzația că trupurile din picturi se descompun în fata ochilor tăi.
  • Lucrările cu capul aflat deja într-un stadiu avansat de descompunere/putrefacție, amintind de un zombie din filmele contemporane, şi cea redând un torso contorsionat.
Con:
  • Faptul că nu erau etichete cu titlurile picturilor.
  • Deși în principiu mi-a plăcut felul în care au fost aranjate picturile, sunt de părere că cele de dimensiuni mai mici (și realizate în altă tehnică) ar fi trebuit separate de cele de dimensiuni mai mari.
Văzut de: Timea Toth


Titlu: Fear of Sunsets
Artiști: George Crângașu
Locație: Zina Gallery
Pro:
  • Harta expoziției cu titlurile lucrărilor și scurte detalii despre acestea.
  • Tematica expoziției este una foarte bine gândită.
  • Îmbinarea dintre gama cromatică (portocaliu aprins, tonuri reci de albastru și verde).
  • Lucrarea Angst and Indecision.
Con:
  • Din păcate (sau din fericire), pot spune că nu am nici o critică la adresa acestei expoziții J
Văzut de: Timea Toth






















Comments

Popular posts from this blog

Britannia Pacificatrix, Sigismund Goetze - Analysis / Analiză

        Britannia Pacificatrix is a painting by Sigismund Goetze, made in 1921 for the Foreign Office of the British Government. It belongs to a larger series of works made by Goetze starting from 1912, all of them centered on the evolution, expansion, and triumph of the British Empire. Decorating the walls of the entire office, the images form a propagandistic story that wants to express, through allegorical methods, the grandeur, the power, and the superiority of the Empire that pacified the world after World War I.     A short morphological analysis of the work can easily reflect its propagandistic character: the center of the painting is occupied by the magnificent Britain, dressed in a red cloak that resembles the imperialist troops’ uniforms and a galea, a roman helmet that makes her look like the goddess Athena. On the left side there are the allegorical representations of Britain’s dominions: firstly, the colonies of white people (Australia, Canada, New Zeeland, and South Afri

Ophelia, John Everett Millais - Analysis / Analiză

Ophelia is an oil painting done by John Everett Millais around the year 1851, as part of the Pre-Raphaelite movement. As we can tell from the title, the central theme of this work of art is inspired by a well known scene in the world of English literature, the drowning of Ophelia from the Shakespearian play Hamlet : driven to madness by her father’s death, Ophelia climbs on a willow branch and starts to weave flower garlands, while singing; when the branch beneath her breaks in half, she falls into the river; instead of fighting to get out, Ophelia keeps on singing, while sinking slowly in the muddy water. The play dates from the early 17th century, but the actual time period in which the action takes place is uncertain; while it’s being speculated that the writer’s source of inspiration is a Saxon chronicle from the 13th century, a chronological landmark is never mentioned in the play. First of all, we must turn our attention to the natural setting, which illustrates the attention

N.A.G. Cluj (I)

  Studenții au vizitat și documentat expozițiile deschise cu ocazia Nopții Albe a Galeriilor - Cluj, 2021. Aici sunt impresiile lor! Titlu: Work Upside Down Artiști: Blajin, Compania Texte bune în locuri nebune, Compania MIN(D)ING, Cristina Vasilescu în colaborare cu Quote—Unquote și Bob Bicknell-Knight, Ioana Păun & Flavia Giurgiu, Kali / Mihaela Drăgan, Larisa Crunțeanu, LARP Timișoara, Mihai Păcurar, Orsolya Gál, Polina Kanis, Raluca Paraschiv, Time’s Up Locație: Centrul Cultural Clujean Pro: Modul de amenajare a expoziției, trecerea de a la o cameră la lata, de la un performance la altul. Viziunile diferite ale artiștilor asupra contextului actual, respectiv pandemia și felul în care aceasta ne va putea afecta viitorul. Lucrarea Șoptitorii care tratează tema unei mentalități ce aparent aparține altei perioade – cenzura –   dar care este foarte prezentă și în ziua de azi. Con: Temperatura scăzută în clădire ajungea să afecteze de la un moment dat experiența vizitării acesteia.