Skip to main content

N.A.G. Cluj (I)

 

Studenții au vizitat și documentat expozițiile deschise cu ocazia Nopții Albe a Galeriilor - Cluj, 2021. Aici sunt impresiile lor!

Titlu: Work Upside Down
Artiști: Blajin, Compania Texte bune în locuri nebune, Compania MIN(D)ING, Cristina Vasilescu în colaborare cu Quote—Unquote și Bob Bicknell-Knight, Ioana Păun & Flavia Giurgiu, Kali / Mihaela Drăgan, Larisa Crunțeanu, LARP Timișoara, Mihai Păcurar, Orsolya Gál, Polina Kanis, Raluca Paraschiv, Time’s Up
Locație: Centrul Cultural Clujean
Pro:
  • Modul de amenajare a expoziției, trecerea de a la o cameră la lata, de la un performance la altul.
  • Viziunile diferite ale artiștilor asupra contextului actual, respectiv pandemia și felul în care aceasta ne va putea afecta viitorul.
  • Lucrarea Șoptitorii care tratează tema unei mentalități ce aparent aparține altei perioade – cenzura –  dar care este foarte prezentă și în ziua de azi.
Con:
  • Temperatura scăzută în clădire ajungea să afecteze de la un moment dat experiența vizitării acesteia.
  • Nu se menționează nicăriei un timp minim care ar trebui alocat pentru vizitarea acestei expoziții.
Văzut de: Diana Molnoș

 

Titlu: Anatomia orașului
Artiști: Schoppel Cut (Carla Schoppel)
Locație: La Cave – Institutul francez
Pro:
  • Unele lucrări, printre care și Autoportret, sunt colaje în care Antichitatea se întâlnește cu contemporaneitatea.
  • Ideea de însingurarea dintre noi și exteriorul inaccesibil pe durata carantinei, înstrăinarea dintre noi și alte persoane.
  • Senzația apăsătoare, de claustrofobie, dată de subsolul în care era localizată expoziția.
Con:
  • Lipsa de etichete cu titlul lucrărilor îngreuna dialogul dintre privitor și exponatele respective.
Văzut de: Diana Molnoș


Titlu: Nagy Albert - Retrospectivă
Artiști: Nagy Albert
Locație: Galeria Quadro
Pro:
  • O expoziție coerentă și frumos realizată.
  • Lucrarea Mamă tânără este impresionantă prin modul în care redă confuzia și teama inițială a creșterii unui copil.
Con:
  • Poate lipsa unui caracter mai interactiv, novator de a dialoga cu lucrările, dincolo de o simplă panotare.
Văzut de: Diana Molnoș

























Comments

Popular posts from this blog

Britannia Pacificatrix, Sigismund Goetze - Analysis / Analiză

        Britannia Pacificatrix is a painting by Sigismund Goetze, made in 1921 for the Foreign Office of the British Government. It belongs to a larger series of works made by Goetze starting from 1912, all of them centered on the evolution, expansion, and triumph of the British Empire. Decorating the walls of the entire office, the images form a propagandistic story that wants to express, through allegorical methods, the grandeur, the power, and the superiority of the Empire that pacified the world after World War I.     A short morphological analysis of the work can easily reflect its propagandistic character: the center of the painting is occupied by the magnificent Britain, dressed in a red cloak that resembles the imperialist troops’ uniforms and a galea, a roman helmet that makes her look like the goddess Athena. On the left side there are the allegorical representations of Britain’s dominions: firstly, the colonies of white people (Australia, Canada, New Zeeland, and South Afri

Ophelia, John Everett Millais - Analysis / Analiză

Ophelia is an oil painting done by John Everett Millais around the year 1851, as part of the Pre-Raphaelite movement. As we can tell from the title, the central theme of this work of art is inspired by a well known scene in the world of English literature, the drowning of Ophelia from the Shakespearian play Hamlet : driven to madness by her father’s death, Ophelia climbs on a willow branch and starts to weave flower garlands, while singing; when the branch beneath her breaks in half, she falls into the river; instead of fighting to get out, Ophelia keeps on singing, while sinking slowly in the muddy water. The play dates from the early 17th century, but the actual time period in which the action takes place is uncertain; while it’s being speculated that the writer’s source of inspiration is a Saxon chronicle from the 13th century, a chronological landmark is never mentioned in the play. First of all, we must turn our attention to the natural setting, which illustrates the attention